بهترین برنامه ها برای بالا بردن سرعت کامپیوتر


                                    


سرعت کامپیوترها به دلایل مختلفی کاهش می یابد. برای مثال دانلود کردن ، نصب کردن و حذف کردن برنامه های مختلف باعث می شوند که فایلهای موجود در درایو کامپیوتر شما در قسمتهای مختلف درایو پراکنده و پخش شوند و در نتیجه سیستم شما برای پیدا کردن فایلهای مورد نظر مجبور است سخت تر و بیشتر کار کند . علاوه براین اگر تعدادی نرم افزار در صفحه اصلی و یا همان پس زمینه کامپیوتر شما در حال اجرا باشند سرعت کامپیوترتان به شدت کاهش می یابد .درواقع این نرم افزارها باعث می شوند که پردازشگر شما بیشتر کار کند و کار اضافی انجام دهد.

خوشبختانه چند برنامه برای بالابردن سرعت کامپیوتر همراه ویندوز ارائه شده است که همزمان با نصب ویندوز روی کامپیوتر شما نصب می شوند. این برنامه ها در همه نسخه های ویندوز های xp ، Vista و seven وجود دارند و قابل استفاده هستند.

برنامه Disk Defragmenter

شما برای پیدا کردن این برنامه می توانید به منوی Start بروید ، در آنجا گزینه All Programs را انتخاب کنید ، در بالای کادری که باز می شود گزینه Accessories را انتخاب کنید و در کادری که روبروی این گزینه باز می شود System Tools را نتخاب کنید. در قسمت System Tools روی گزینه Disk Defragmenter کلیک کنید. در واقع این برنامه فایلهای پراکنده شده را پیدا می کند و آنها را در کنار هم قرار می دهد تا در آینده هنگامیکه می خواهید از یک نرم افزار استفاده کنید آن نرم افزار سریعتر باز شود. شما باید حداقل یکبار در ماه از این برنامه استفاده کنید تا کامپیوترتان سرعت مطلوبی داشته باشد.

برنامه Msconfig

روی منوی Start کلیک کنید ، گزینه "Run" که در سمت چپ قرار گرفته را انتخاب کنید و در کادر بازشده عبارت "msconfig" را تایپ کنید و رو دکمه ok کلیک کنید . این برنامه به شما اجازه می دهد که برنامه های startup که بعد از بالا آمدن ویندوز بطور اتوماتیک روی کامپیوتر شما اجرا می شوند را حذف و یا اضافه کنید.تب "Startup" را انتخاب کنید و برنامه هایی که نمی خواهید در هنگام بالاآمدن ویندوز بطور خودکار اجرا شوند را از حالت انتخاب خارج کنید (تیک سمت راست آنها را بردارید). بسیاری از نرم افزارها بدون اینکه شما مطلع شوید به منوی startup کامپیوتر شما اضافه می شوند و باعث می شوند ویندوز کامپیوتر شما دیرتر بالا بیاید و تعدادی نرم افزار بی استفاده همیشه در پس زمینه کامپیوتر شما در حال اجرا باشند و سرعت کامپیوتر شما را بگیرند. هنگامیکه گزینه های موجود در منوی startup را از حالت انتخاب خارج می کنید خیلی دقت کنید زیرا برخی از آنها ضروری و لازم هستند و درصورت غیر فعال شدن باعث ایجاد مشکل می شوند.

برنامه Disk Clean up

برای استفاده از این برنامه ، روی یکی از درایوهای موجود در My Computer کلیک سمت راست کنید ، گزینه Properties را انتخاب کنیدو سپس گزینه Disk Cleanup را انتخاب کنید . این برنامه به شما کمک می کند فضاهایی که در آنها برنامه های بی استفاده و فایلهای موقتی وجود دارد و همینطور کش مرورگر اینترنت خود را خالی کنید.

مترجم: فرشته مشاور

منبع:پرتال آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد